Summa sidvisningar

söndag 4 maj 2014

Alltid på en söndag

Två vägar skildes i en skog
och jag
Jag valde den som färre gått
och allt blev avgjort i ett val...

(Robert Frost)

------

Jag är min egen trubadur. Jag för ej allt vad i mig är till torgs. Och vad som utanför mig är, tar jag ej in.

------

Skapa dina egna formar att gjuta bilden i, dina egna spelregler för smärtans olika skepnader.

------

Samhället vill att du ska uttrycka ditt genius genom att uppge ditt genius.

------

Det är viktigare att man vet att man tror, än att man tror att man vet.

------

Endast gnidare önskar njuta av sitt eget arbetes frukt, men invecklas därmed bara allt djupare i det materiella slaveriet.

------

I realiteten har lagen makt över en människa bara därför att hon lyder den.

------

För många blir det arbetslidelsen som slukar alla övriga livsintressen.

------

Det kostar möda att uttrycka sanningen, precis som att tillägna sig den.

------

För att man skall kunna flyga
måste skalet klyvas
och den ömtåliga kroppen
blottas

För att man skall kunna flyga
måste man högst upp på strået
också om det böjer sig
och svindeln kommer

För att man skall kunna flyga
måste modet vara
något större än rädslan
och en gynnsam vind råda

(Margareta Ekström)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar